Ditubuhkan pada tahun 2010 oleh Sidar Sahin, Peak telah membangunkan francais permainan yang diminati ramai
Toon Blast dan
Toy Blast. Terkenal kerana inovasi, kreativiti dan reka bentuk mereka yang luar biasa,
Toon Blast dan
Toy Blast mempopularkan mekanik ‘runtuh’ di dalam permainan teka-teki 3-perlawanan, dan telah menguasai pangkalan audiens global yang sangat terlibat yang berada di antara yang terbaik di dalam industri untuk terus mengekalkan minat pemain. Secara kolektif,
Toon Blast dan
Toy Blast mempunyai purata lebih 12 juta DAU mudah alih. Peak dijangka mengembangkan purata DAU mudah alih Zynga dengan lebih 60% dan pada masa yang sama mengukuhkan audiens antarabangsa Zynga.
“Kami merasa berbesar hati untuk menyambut Sidar dan pasukannya ke Zynga. Peak adalah satu daripada pencipta permainan teka-teki terbaik di dunia dan kami sangat teruja untuk menambahkan bakat kreatif dan bersemangat seperti itu ke dalam syarikat kami,” kata Frank Gibeau, Ketua Pegawai Eksekutif Zynga. “Dengan penambahan
Toon Blast dan
Toy Blast, kami sedang memperluaskan portfolio perkhidmatan langsung kami kepada lapan francais forever, yang bermakna meningkatkan pangkalan audiens global kami dan menambahkan saluran permainan baharu kami yang menarik. Sebagai sebuah pasukan gabungan, kami berada pada kedudukan yang baik untuk berkembang dengan lebih cepat bersama.”
“Ini adalah satu perkongsian yang sangat penting bukan hanya bagi Zynga dan Peak, tetapi untuk keseluruhan industri permainan mudah alih,” kata Sidar Sahin, pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Peak. “Kedua-dua syarikat mempunyai satu visi yang sama -- untuk menyatukan orang menerusi permainan. Budaya Peak telah berakar umbi di dalam pembelajaran dan kemajuan yang tanpa henti, oleh itu kami memulakan bab baharu ini di dalam perjalanan kami bersama Zynga, kami tetap komited seperti sebelumnya terhadap budaya kami yang unik. Kami sangat teruja bagi masa depan kami yang digabungkan dan apa yang dapat kami capai bersama.”
Zynga akan memperolehi 100% Peak dengan harga $1.8 bilion, terdiri daripada kira-kira $900 juta dalam bentuk tunai dan kira-kira $900 juta dalam bentuk saham biasa Zynga (dikeluarkan pada harga penutupan purata wajaran volum bagi setiap saham sepanjang tempoh perdagangan tiga puluh hari yang berakhir pada 29 Mei, 2020 ). Pertimbangan urus niaga di hadapan yang muktamad akan juga merangkumi pelarasan penutupan biasa, dan urus niaga itu dijangka ditutup pada suku ketiga tahun 2020.
Nota Editor:Aset seni dan siaran penting tersedia untuk digunakan di pautan berikut:
https://bit.ly/ZyngaKeyArtandVideoKemas kini Panduan Suku Kedua dan Tahun Penuh 2020Didasarkan pada kekuatan merentasi portfolio perkhidmatan langsung mereka, Zynga mengemas kini panduan kewangan suku kedua dan Tahun Penuh 2020 mereka.
Kemas kini ini tidak termasuk sebarang sumbangan dari Peak, oleh kerana urus niaga itu adalah tertakluk kepada syarat penutupan biasa dan dijangka ditutup pada suku ketiga tahun 2020.
Maklumat siaran web dan Panggilan PersidanganPengurusan Zynga akan mengadakan satu panggilan persidangan pada pukul 5:00 pagi Waktu Pasifik (8:00 pagi Waktu Timur) hari ini untuk membincangkan mengenai urus niaga dan kemas kini kepada panduan Suku Kedua dan Tahun Penuh 2020 Syarikat itu.
Panggilan persidangan itu boleh diakses di
http://investor.zynga.com – satu rakaman yang akan tersedia melalui laman web itu selepas panggilan tersebut -- atau melalui nombor dail masuk persidangan di bawah:
• Nombor Dail Masuk Bebas Tol: (800) 537-0745
• Nombor Dail Masuk Antarabangsa: (253) 237-1142
• ID Persidangan: 1994758
Maklumat mengenai Zynga Inc.Zynga adalah sebuah peneraju dunia di dalam hiburan interaktif dengan satu misi untuk menghubungkan dunia menerusi permainan. Setakat ini, lebih daripada satu bilion orang telah memainkan francais Zynga termasuk CSR Racing™, Empires & Puzzles™, Merge Dragons!™, dan Words With Friends™. Permainan Zynga boleh didapati di lebih daripada 150 buah negara dan boleh dimainkan merentasi platform sosial dan peranti mudah alih di seluruh dunia. Ditubuhkan pada tahun 2007, syarikat itu beribu pejabat di San Francisco dengan mempunyai lokasi di Amerika Syarikat, Kanada, United Kingdom, Ireland, India, Turki dan Finland. Untuk maklumat lanjut, sila layari
www.zynga.com atau ikuti Zynga di
Twitter,
Instagram,
Facebook atau di
blog Zynga.
Maklumat mengenai Peak Peak adalah sebuah syarikat permainan mudah alih terkemuka yang dikuasakan oleh sebuah pasukan yang menghargai kemajuan tanpa henti. Peak percaya produk terbaik dicipta apabila mereka yang berbakat membentuk pasukan-pasukan berautonomi yang berusaha untuk memberi impak. Peak pada masa ini mempunyai dua francais mudah alih yang menduduki carta teratas --
Toon Blast dan Toy Blast -- yang secara konsisten menduduki tempat 10 teratas dan 20 teratas bagi keuntungan kasar permainan iPhone Amerika Syarikat masing-masing untuk tempoh dua tahun yang lalu, dan secara kolektif mempunyai purata lebih 12 juta DAU mudah alih. Peak, yang ditubuhkan pada tahun 2010, berpusat di Istanbul, Turki. Untuk maklumat lanjut, sila layari
www.peak.com.
Kenyataan yang Berpandangan ke hadapan Siaran akhbar ini mengandungi kenyataan yang berpandangan ke hadapan, termasuk kenyataan yang berkaitan dengan pandangan kami untuk suku kedua dan tahun penuh di bawah tajuk “Kemas kini Panduan Suku Kedua dan Tahun Penuh 2020,” “Penyelarasan bagi GAAP kepada Bukan GAAP Kemas Kini Panduan Suku Kedua 2020” dan “Penyelarasan bagi GAAP kepada Bukan GAAP Kemas Kini Panduan Tahun Kewangan 2020” dan kenyataan yang berkaitan, antara lain: dengan kemampuan kami untuk mencapai faedah yang dimaksudkan bagi memperolehi Peak Oyun Yazılım ve Pazarlama Anonim Şirketin (“Peak”), termasuk memperluaskan audiens global kami, meningkatkan purata DAU mudah alih kami dan menambahkan saluran pembangunan kami dan pertumbuhan keseluruhan kami; harga pembelian untuk memperolehi Peak; bentuk dan peruntukan bagi pertimbangan perjanjian; pengaturan masa di mana penutupan urus niaga itu dijangkakan; dan keupayaan kami untuk mencapai unjuran kewangan, termasuk hasil, tempahan, pendapatan dan matlamat margin. Kenyataan yang berpandangan ke hadapan sering kali merangkumi perkataan seperti “pandangan,” “unjuran,” “dirancang,” “bercadang,” “akan,” “menjangka,” “percaya,” “sasaran,” “mengharapkan,” dan kenyataan-kenyataan dalam bentuk kala kelak yang umumnya berpandangan ke hadapan. Pencapaian atau kejayaan bagi perkara-perkara yang diliputi oleh kenyataan yang berpandangan ke hadapan itu melibatkan risiko, ketidaktentuan, dan tanggapan yang signifikan. Kebergantungan berlebihan tidak seharusnya diletakkan pada kenyataan yang berpandangan ke hadapan seperti itu, yang didasarkan kepada maklumat yang tersedia kepada kami pada tarikh tersebut. Kami tidak bertanggungjawab untuk mengemas kini kenyataan tersebut. Maklumat lanjut tentang risiko, ketidaktentuan, dan tanggapan ini adalah atau akan dijelaskan dengan lebih terperinci dalam pemfailan awam kami dengan Suruhanjaya Bursa dan Sekuriti (“SEC”), dan salinannya boleh diperolehi dengan melayari laman web Perhubungan Pelabur kami di
http://investor.zynga.com atau di laman web SEC di
www.sec.gov.
Sukatan Kendalian Utama Kami menguruskan perniagaan kami dengan mengesan beberapa sukatan kendalian, termasuk DAU Mudah Alih. “DAU mudah alih,” yang mengukur pengguna aktif harian bagi permainan mudah alih kami, direkod dan dianggarkan oleh sistem analisis dalaman kami. Kami menentukan DAU Mudah Alih dan sukatan kendalian lain dengan menggunakan data dalaman syarikat berdasarkan kepada penjejakan aktiviti akaun pengguna. Kami juga menggunakan maklumat yang diberikan oleh pihak ketiga, termasuk log masuk rangkaian pihak ketiga yang disediakan oleh penyedia platform, untuk membantu kami mengesan sama ada seseorang pemain yang telah log masuk di bawah dua atau lebih akaun pengguna yang berbeza adalah individu yang sama.
DAU mudah alih. Kami mendefinisikan DAU Mudah Alih sebagai bilangan individu yang memainkan satu daripada permainan mudah alih kami pada hari tertentu. Purata DAU Mudah Alih untuk satu tempoh tertentu adalah purata bagi DAU Mudah Alih bagi setiap hari dalam tempoh tersebut. Di bawah sukatan ini, seseorang individu yang bermain menggunakan dua permainan mudah alih yang berbeza pada hari yang sama dikira sebagai dua DAU. Kami menggunakan DAU Mudah Alih sebagai satu ukuran bagi penglibatan audiens.
Langkah-langkah Kewangan Bukan GAAP Kami telah menyediakan di dalam siaran akhbar ini dengan langkah-langkah kewangan bukan GAAP tertentu untuk melengkapkan penyata kewangan kami yang disatukan yang disusun mengikut GAAP Amerika Syarikat (“penyata kewangan GAAP” kami). Pengurusan menggunakan langkah-langkah kewangan bukan GAAP secara dalaman di dalam menganalisis hasil kewangan kami untuk menilai prestasi operasi dan kecairan operasi. Langkah-langkah kewangan bukan GAAP kami mungkin berbeza daripada langkah-langkah kewangan bukan GAAP yang digunakan oleh syarikat lain.
Pembentangan bagi langkah-langkah kewangan bukan GAAP kami tidak bermaksud untuk dipertimbangkan secara berasingan atau sebagai pengganti untuk, atau lebih baik daripada, penyata kewangan GAAP kami. Kami percaya bahawa pihak pengurusan dan pelabur mendapat manfaat daripada merujuk kepada langkah-langkah kewangan bukan GAAP kami dalam menilai prestasi kami dan ketika merancang, meramal dan menganalisis tempoh masa hadapan. Kami percaya langkah-langkah kewangan bukan GAAP kami berguna bagi pelabur oleh kerana mereka membenarkan ketelusan yang lebih besar berkenaan dengan langkah-langkah kewangan utama yang kami gunakan dalam membuat keputusan operasi dan kerana pelabur dan penganalisis kami menggunakannya untuk membantu menilai tahap kesihatan perniagaan kami.
Kami telah menyediakan penyelarasan bagi langkah-langkah kewangan bukan GAAP kami yang digunakan di dalam siaran akhbar ini dengan langkah-langkah kewangan GAAP yang dibandingkan secara langsung di dalam jadual berikut. Oleh kerana batasan berikut bagi langkah-langkah kewangan bukan GAAP kami, anda harus mempertimbangkan langkah-langkah kewangan bukan GAAP yang dibentangkan dalam surat ini bersama dengan penyata kewangan GAAP kami.
Batasan utama bagi langkah-langkah kewangan bukan GAAP kami termasuk:
· Tempahan tidak menggambarkan bahawa kami menangguh dan mengenali hasil permainan dan pendapatan dalam talian daripada urus niaga pengiklanan tertentu berbanding purata tempoh bermain yang dianggarkan bagi pembayar untuk item maya yang tahan lama atau seperti yang digunakan untuk item maya guna habis;
· EBITDA diselaraskan tidak termasuk kesan bagi perbelanjaan pampasan berasaskan stok, perbelanjaan urus niaga yang berkaitan perolehan, pelarasan nilai saksama pertimbangan luar jangka dan penyelesaian undang-undang dan perbelanjaan undang-undang yang berkaitan;
· EBITDA diselaraskan tidak menggambarkan peruntukan bagi atau faedah daripada cukai pendapatan dan tidak termasuk pendapatan bersih (perbelanjaan) lain, yang termasuk tukaran asing dan keuntungan dan kerugian penjualan aset, faedah perbelanjaan dan faedah pendapatan; dan
· EBITDA diselaraskan tidak termasuk penyusutan dan pelunasan aset ketara dan tidak ketara. Walaupun susut nilai dan pelunasan adalah caj bukan tunai, aset yang disusut dan dilunaskan mungkin perlu diganti pada masa akan datang.